środa, 29 kwietnia 2015

sałatka z fasoli czarne oczy

Pamiętam, że po raz pierwszy spróbowałam fasoli czarne oczy w postaci sałatki w Grecji, w miejscowości Iraklio na Krecie. Do niewielkiej tawerny o potocznej nazwie Κυρ-Γιώργο schodziło się po schodach od małej bocznej uliczki. Tawerna wypełniona była zawsze gwarem ludzkich głosów, kreteńską tradycyjną muzyką i zapachem aromatycznych ziół.
Sałatka była bardzo prosta - składała się z fasoli, ogórka, cebuli i oliwy,
wprost idealna na gorące dni lata.

Kiedy przyjaciele odwiedzający Grecję zadają mi pytanie, co chciałabym aby mi przywieźli, fasola czarne oczy jest zawsze na pierwszym miejscu. Tym razem przepis postanowiłam urozmaicić, a do sałatki wykorzystałam fasolkę od Marty.

Składniki:
fasola czarne oczy
ogórek
szczypiorek
musztarda francuska
sok z cytryny
oliwa


Po ugotowaniu fasoli czarne oczy wymieszałam ją z pokrojonym ogórkiem i szczypiorkiem. Całość polałam sosem wykonanym z połączonego soku z jednej cytryny, musztardy francuskiej i oliwy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz