środa, 23 września 2015

ayurveda & me


Często napotykam artykuły o ajurwedzie w internecie, ale do niedawna nigdy się w nie nie zagłębiałam. Ostatnio jednak kiedy natrafiłam na zestawy aromatyczne dla doszy Pitta o zapachu jaśminu i wanilii (http://www.helfy.pl/helfopedia/pitta), postanowiłam dowiedzieć się trochę więcej o ajurwedzie.
Zaczęłam od wykonania testu na stronie http://a-ajurweda.pl z którego dowiedziałam się, że jestem doszą Pitta (co jeżeli chodzi o preferencje zapachowe odnośnie jaśminu zgadza się całkowicie).
Jako charakterystyka Pitta podane jest:

- średniej budowy ciała, atletyczny – włosy blond, rude lub przedwczesna siwizna; jasna lub piegowata cera
- przeszywający wzrok, bezpośredniość w mowie
- pewny siebie, odważny, agresywny
- inteligentny, wnikliwy, ambitny
- lider, organizator, idealista, ma dużo pomysłów
- doskonale planuje, potrafi narzucić sobie dyscyplinę
- tendencja do łatwego wpadania w gniew i nadmiernego krytycyzmu
- męczy się w silnym upale
- lubi wyzwania fizyczne i umysłowe
- nie znosi pomijać posiłków, zwłaszcza lunchu; je bardzo dużo
- uwielbia ostre, tłuste potrawy oraz lody
- wydaje pieniądze na luksusowe rzeczy

I z większością znów muszę się zgodzić. Ajurweda pozwala na rozpoznanie, która dosza w nas dominuje, a także udziela wskazówek jak żyć w zgodzie z nią, aby osiągnąć pełną równowagę.
W związku z tym najbliższy miesiąc zamierzam poświęcić na wdrożenie zasad ajurwedy do swojego życia.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz