czwartek, 1 października 2015

ayurvedic tabbouleh

To moja pierwsza ajuerwedyjska wersja jednego z moich ulubionych dań bliskowschodnich, jakim jest tabbouleh. Jego podstawą jest drobno posiekana pietruszka, której proporcje powinny zdecydowanie przewyższać inne składniki tej sałatki.
Oryginalnie do przyrządzenia tabbouleh używane są pomidory, jednakże ze względu na ajurwedyjskie zalecenia dla doszy Pitta, postanowiłam zamienić je na zielony ogórek. Po raz pierwszy powstrzymałam się również od użycia soli do doprawienia potrawy.

Potrzebne składniki


natka pietruszki
drobna kasza bulgur
zielony ogórek
cebula
świeża mięta
mieszkanka przypraw
(ja użyłam cynamonu, zataru, kolendry i kminu rzymskiego)
oliwa z oliwek i sok z cytryny


Do ugotowanego al dente bulguru należy dodać pokrojony na małe kawałki ogórek, cebulę, drobno posiekaną natkę pietruszki i świeżą miętę, Następnie w moździerzu rozgnieść wszystkie przyprawy, dodać do nich oliwę i sok z jednej cytryny. Połączyć wszystkie składniki i wymieszać.


To bardzo proste danie, którego przygotowanie nie zajmuje dużo czasu idealnie nadaje się na cieplejsze dni, gdyż połączenie pietruszki, mięty i cytryny działa niezwykle orzeźwiająco na nasz organizm. Bulgur jest natomiast jedną z najbardziej wartościowych kasz o dużej zawartości błonnika, potasu i fosforu, witamin grupy B, a także magnezu, który odpowiada za właściwe funkcjonowanie układu nerwowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz