sobota, 31 października 2015

baked pear

Moja babcia ma w swoim ogrodzie dwa wielkie orzechy, które na jesień obdarowują nas pięknymi i smacznymi orzechami. Pamiętam, że w lato skrywałam się w cieniu tych dużych drzew, natomiast jesienią szukałam pod nimi owoców, brudząc sobie ręce na brązowo próbując jak najprędzej ich skosztować. Kiedy jakiś czas temu odwiedziłam moich dziadków z radością przyjęłam od nich wielką siatkę pełną orzechów nie zastanawiając się ani chwili co z nimi pocznę, a nawet nie posiadam w swoim domu dziadka do orzechów. Odnalazłam jednak idealny jesienny przepis na pieczone gruszki z orzechami włoskimi.


Potrzebne składniki

kilka gruszek
orzechy włoskie
syrop z agawy
cynamon

Gruszki należy pokroić na pół i wydrążyć z nich gniazdo. Gruszki można skropić odrobiną soku z cytryny, aby nie zmieniły swojego koloru.


 Gruszki posypujemy cynamonem, a w miejscu powstałym po wydrążeniu gniazda umieszczamy pokruszone orzechy. Całość polewamy sokiem z agawy i wstawiamy do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika, aż gruszki zmiękną i się przyrumienią.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz