poniedziałek, 5 października 2015

hummus z jarmużem, czyli przepis idealny

Nie jestem pewna gdzie po raz pierwszy jadłam hummus. Zastanawiam się, czy tak naprawdę najpierw poznałam jego grecką wersję, czyli fawę. Pewne jest jednak, że od kilku lat uwielbiam smakować różnych wariacji na temat hummus, czy też jedząc na zewnątrz w restauracjach czy tawernach, czy też przyrządzając go sama w domu. Hummus nadaje się idealnie na śniadanie, lunch, kolację, czy jako przystawka do obiadu.

Tym razem postanowiłam wypróbować przepisu z http://blog.freepeople.com na hummus z pieczonym czosnkiem i jarmużem.

Potrzebne składniki


ciecierzyca
jarmuż
tahini (ja w swoim wykonaniu pominęłam ten składnik)
główka czosnku
oliwa z oliwek
sok z cytryny
sól

Piekarnik należy rozgrzać do temperatury 200 stopni i upiec w nim zawiniętą w folię aluminiową główkę czosnku. Następnie wszystkie składniki należy zmiksować na gładką masę, zaczynając od jarmużu z sokiem z cytryny, dodając jeśli potrzebna na koniec zimnej wody do uzyskania gładkiej konsystencji.


Najlepiej smakuje polany oliwą z oliwek i nabierany kromką chleba.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz