czwartek, 1 października 2015

racuszki z jabłkami na jesień

Są takie smaki i dania, które przypominają mi moje dzieciństwo. Wśród nich znajdują się między innymi racuszki z jabłkami mojej babci. Kiedy więc trafiłam na przepis na racuchy na poleconej mi przez koleżankę z pracy stronie http://whiteplate.com poczułam pewne sentymentalne ukłucie i od razu postanowiłam je zrobić.
Przepis jest prosty do wykonania, nie wymaga wielu składników i nawet osobom takim jak ja, które nie przepadają za używaniem patelni i smażeniem na pewno wyjdzie doskonale.

Potrzebne składniki


250 gramów mąki pszennej
4 gramy świeżych drożdży
1/2 łyżki cukru (ja użyłam brązowego)
szklanka mleka
2 jajka
15 gramów oleju roślinnego
szczypta soli (użyłam kilka ziarenek soli himalajskiej)
2 obrane i pokrojone w kostkę jabłka

Mąkę należy przesiać do dużej miski, zrobić w niej małe wgłębienie w którym należy umieścić drożdże z cukrem i odrobiną mleka, a następnie chwilę odczekać, aż zaczną pracować. Mleko i jajka należy ubić wraz z solą i połączyć z mąką. 


Całość ubić trzepaczką na jednolitą gęstą masę, dodać pokrojone jabłuszka i odstawić na około godzinę do wyrośnięcia.


Smażyć na patelni nabierane łyżką ciasto najpierw z jednej, a potem z drugiej strony, aż przybierze złocisty kolor. Ja swoje racuszki najbardziej lubię posypane cukrem pudrem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz