piątek, 22 stycznia 2016

What inspires you

Uwielbiam otaczać się ludźmi, którzy swoim sposobem życia, zachowaniem, aurą którą tworzą wokół siebie, inspirują mnie i popychają do działania. A jeżeli te osoby są moimi przyjaciółmi, to czynią mnie szczęśliwą osobą i dumną z tego, że wybrali mnie na bliską sobie postać.
W zeszły piątek, bo męczącym dniu pracy, niewielkim odpoczynku i bieganiu wybrałam się do Wrocławia, który w 2016 roku dzierży pałeczkę Europejskiej Stolicy Kultury. Nie byłabym w tym momencie sobą, gdybym nie dodała, że sama idea została zapoczątkowana przez Greczynkę Melinę Mercouri, w związku z czym mogliśmy oglądać wystawę fotografii właśnie jej poświęconą, a znajdującą się przed Narodowym Forum Muzyki.


Same greckie wydarzenia były jednak tylko pretekstem do tego, aby odwiedzić rzadko widywanych przeze mnie znajomych, z którymi łączą mnie wspomnienia lat gimnazjalno-licealnych, studenckich i tych z pobytu na Krecie.
Po raz pierwszy miałam okazję odwiedzić moją przyjaciółkę Asię i zatrzymać się w jej magicznym mieszkaniu, dzięki któremu mogłam przenieść się na chwilę do świata iście bajkowego. Pełne przeuroczych drobiazgów, poukrywanych lub w bardzo oczywistych miejscach. Miałam wrażanie, że znajdują się w swoistym cabinet de curiosités, a każda pojedyncza rzecz pobudza moją wyobraźnie i każe zastanawiać się nad jego historią.








 

  


Po powrocie do domu mam wrażenie, że moja głowa pełna jest nowych pomysłów, że czas powrócić do nieużywanej maszyny do szycia, zasadzić kwiaty z nasion, posłuchać nowej muzyki. Po grzańcu i pysznym jedzeniu w Mleczarni, jak i rozmowach o miłości chciałabym celebrować każdy moment mojego życia. Po szalonej imprezie w Szajbie chciałabym móc zawsze bawić się i tańczyć, jakby nic innego dookoła nie istniało. Po obejrzeniu spektaklu ognia Płonąca Wyspa - Dwa światy na Wyspie Słodowej moim marzeniem jest częstsze obcowanie ze sztuką uliczną. Po długich rozmowach o filmach, sztuce aktorskiej i kinematografii w Kociej Kołysce chciałabym obejrzeć jeszcze więcej filmów, które tak wstrząsają moim światopoglądem.

and that's what inspires me

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz