środa, 16 marca 2016

ayurvedic eye cream

Cudowne właściwości klarowanego masła Ghee są w medycynie ajurwedyjskiej niemal niezliczone. Przyznam jednak, że moja przygoda z nim zaczęła się od zakupu w pobliskim sklepie ze zdrową żywnością i niemal na tym zakończyła. Wiele o Ghee czytałam, często pojawiał się w przeglądanych przeze mnie przepisach kulinarnych, wobec czego powodowana znajomością produktu, niewiele myśląc, włożyłam go do koszyczka i zakupiłam. Pierwszym eksperymentem było dodanie łyżeczki Ghee do kawy. I było to też eksperymentem ostatnim, gdyż wyjątkowo mi nie podpasował smak tego złota w płynie.


Tymczasem czas mijał, a Ghee stało w lodówce nieużywane, gdy w końcu postanowiłam wykorzystać je do celów pielęgnacyjnych i wykonać maść pod oczy na jego bazie.
W ajurwedzie Ghee używane jest do zabiegu netra vasti, czyli kąpieli oka. Zabieg ten wykonywany jest aby zredukować napięcie nagromadzone wokół oka, ma działanie relaksujące, zmniejsza cienie pod oczami, a nawet pozytywnie wpływa na zmysł wzroku.

potrzebne składniki


Ghee
dowolny olejek naturalny (ja użyłam
jaśminowego, gdyż taki jest zalecany dla doszy Pitta)

Ghee należy wymieszać z kilkoma kropelkami olejku i już jest gotowe do użycia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz