niedziela, 13 marca 2016

hibiscus tonic

Wśród zapasów zgromadzonych w mojej kuchni znajdują się ciągle liście suszonego hibiskusa, które otrzymałam ponad rok temu w prezencie i nie za bardzo wiem co z nimi uczynić. Raz, może dwa zaparzyłam je i wypiłam ten napar, ale chyba jego kwaskowy smak mi nie podszedł, a może po prostu zbyt przypomina herbatę i zwyczajnie nie mam ochoty, aby go pić? 
Niedawno natrafiłam jednak na gotowy do kupienia tonik z hibiskusa i aloesu, i nie inaczej postanowiłam go sporządzić sama w domu.
Hibiskus działa na skórę ujędrniająco, łagodząco i przeciwzapalnie. 


potrzebne składniki


liście suszonego hibiskusa
woda destylowana
aloe vera żel

W garnuszku podgrzewamy wodę destylowaną z liśćmi suszonego hibiskusa, doprowadzamy do wrzenia i odstawiamy. Kiedy napar się schłodzi, dodajemy kilka kropel aloe vera, przelewamy do szklanej buteleczki i przechowujemy w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz