sobota, 5 marca 2016

veggiestan & peynirli boregi

Kupując zagraniczną książkę kucharską, musiałam liczyć się z tym, że niektóre składniki będą trudno dostępne na naszym rynku, zwłaszcza w małym miasteczku. Tak też stało się w przypadku tego przepisu, który oryginalnie zawiera pokrzywę, a ona albo nie jest o tej porze roku u nas dostępna, albo ja jeszcze nie wiem, gdzie powinnam jej szukać...
Przygotowaną przeze mnie wcześniej yufkę można wykorzystać do przyrządzenia tureckiego ciasta, nadziewanego białym serem i pokrzywą. Z powodu braku świeżej pokrzywy postanowiłam zastąpić ją szpinakiem, i przyznam, że w ten sposób danie to zaczęło bardzo przypominać mi grecką spanakopitę...


potrzebne składniki


pokrzywa (ja użyłam szpinaku)
1 duża cebula
200 g sera bałkańskiego
3 jajka
szczypta soli
szczypta czarnego pieprzy (ja z racji swoich
upodobań pominęłam)
2 łyżki jogurtu
2 łyżki oliwy z oliwek
10 placków domowej yufki

Cebulę należy drobno posiekać, i połączyć z serem, szpinakiem i jednym jajkiem. Dodać szczyptę soli i wymieszać dobrze, najlepiej za pomocą dłoni. 
Pozostałe dwa jajka rozmieszać z jogurtem i oliwą.


Piekarnik należy rozgrzać do temperatury 180 stopni.
Każdy placek yufki umieszczamy w formie do pieczenia, smarujemy mieszanką jogurtu i jajek, wykładamy na niego porcję szpinaku i przykrywamy kolejną yufką i kontynuujemy do wyczerpania składników.


Ciasto pieczemy w rozgrzanym piekarniku przez około 35 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz