piątek, 4 marca 2016

veggiestan & yufka

Yufka, czyli placek turecki, to będzie nie lada wyzwanie, gdyż łączy w sobie umiejętności zarówno piekarnicze, które nie są mi obce, jednakże pod koniec takie placuszki należy wysmażyć na patelni. Ponieważ moich przygód z patelnią nie ma zbyt wielu, to takiej w domu nie posiadałam, aż do momentu kiedy postanowiłam zmierzyć się z wykonaniem domowej yufki. A że przepis wydał mi się dość prosty, a użytku z yufki może być wiele, postanowiłam zakasać rękawy i zmierzyć się z tym wyzwaniem. W tym celu zakupiłam swoją pierwszą, a jakże, cienką patelnię do smażenia naleśników.


potrzebne składniki


200 g mąki pszennej
100 g mąki pełnoziarnistej
szczypta soli
4 łyżki roztopionego masła
około 200 ml letniej wody

Mąkę należy przesiać razem z solą do dużej miski. Pośrodku robimy małe zagłębienie do którego dodajemy masło i wodę. Całość mieszamy drewnianą łyżką do połączenia, a następnie zagniatamy rękami do uzyskania jednolitego ciasta. Dzielimy je na około 30 mniejszych kuleczek i pozostawiamy w ciepłym miejscu przykryte czystą ściereczką na około 30 minut.


Następnie kulki wałkujemy na cienkie placuszki, o grubości około 1 mm.


Patelnię podgrzewamy i podsmażamy każdą yufkę przez około 30 sekund z każdej strony.


Placki są gotowe. Przepis prosty, wykonanie o dziwo również, a rezultat - zniewalający!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz