czwartek, 21 kwietnia 2016

homemade coconut ice cream

Mleko kokosowe jest chyba jednym z najprostszych produktów, które może przygotować praktycznie każdy w domu. Ja się w nim po prostu zakochałam. Mleczko kokosowe wykorzystuję głównie do sporządzania puddingu z chia, jednakże po samym procesie produkcji pozostają mi niechciane już wiórki kokosowe. W nadziei, że kiedyś mi się przydadzą, po każdym przygotowaniu mleka wiórki kokosowe suszę w piekarniku o niskiej temperaturze, a następnie miksuje. Kiedy w słoiczku na nie przeznaczonym zaczęło brakować mi już miejsca, postanowiłam oddać się kilku przepisom na kokosowe pyszności. Zwłaszcza, że lato tuż tuż.

Przepis na lody zaczerpnęłam z jednego z moich ulubionych blogów.

potrzebne składniki


400 ml mleka kokosowego
400 ml śmietany kremówki 30%
1 szklanka cukru
100 gr wiórków kokosowych
2 łyżki likieru kokosowego

Wszystkie powyższe składniki za wyjątkiem likieru należy umieścić w małym rondelku i podgrzać, aż do rozpuszczenia się cukru. Następnie zdjąć z ognia, dodać likieru i dobrze wymieszać.


Przygotowaną masę umieszczamy w lodówce na całą noc.
Po upływie tego czasu całość miksujemy, przelewamy do pojemniczków i umieszczamy w zamrażarce na co najmniej 3 godziny, miksując co 30 minut. Ma to zapobiec powstawaniu kryształków lodu i zapewnić puszystość lodów.


 Przepis niby łatwy, przyrządzenie niby też. Do przygotowania użyłam robionego przez siebie mleka kokosowego i cukru pudru. Mam jednak kilka wątpliwości... Do miksowania użyłam miksera ręcznego, który jednak chyba do tego się nie nadaje, gdyż masa bardzo chlapała i nie dała się dobrze ubić. Również pomimo tego, że podczas mrożenia całość miksowałam 4 razy, w lodach ciągle są kryształki lodu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz