środa, 18 maja 2016

asana of the week: tadasana

Tadasana - pozycja góry jest podstawową asaną w jodze, a praca którą w niej wykonujemy przewija się przez wiele innych pozycji. W tadasanie nasze ciało uczy się jak wyciągać kręgosłup i otwierać klatkę piersiową. Dzięki tej asanie wzmacniamy również kostki i kolana.


Wiktor Morgulec uczy w jaki sposób prawidłowo wykonać tę pozycję:

Stań prosto ze stopami połączonymi razem
Połącz duże paluchy stóp a pozostałe palce wyciągnij do przodu i rozszerz na boki
Dociskając środki pięt do podłogi podciągnij rzepki kolan do góry – całkowicie prostując nogi
Rozłóż ciężar ciała równomiernie na obu  stopach i od podeszw stóp wyciągnij się do góry
Wydłuż boki tułowia i podnosząc mostek do góry - rozszerz klatkę piersiową- łopatki do środka pleców
Trzymaj szyję i głowę prosto
Używając dłoni ściągnij barki w dół
Trzymaj całkowicie wyprostowane ręce  po bokach ciała, palce dłoni wyciągnięte
Stój prosto,  z bardzo silnych, mocnych  nóg wyciągnij kręgosłup i oddechem rozszerzaj klatkę piersiową
Opuszczając kość ogonową w dół podnieś  kość łonową do góry- tak żeby ustawić miednicę prostopadle do podłogi
Pozycja jest stabilna, ale nie napięta
Aktywna praca nóg , swobodny oddech i  zupełnie rozluźnione mięśnie twarzy


W tadasanie, poza prawidłowym ustawieniem naszego ciała, ważne jest abyśmy koncentrowali swój umysł na oddechu, próbując wyrównać długość wdechu i wydechu. Kontrolowanie oddechu pozwoli nam się odprężyć i zrelaksować w pozycji, a także oczyścić umysł.

Przeciwwskazaniami do wykonywania tej pozycji są przeprosty w kolanach i problemy ze stawami skokowymi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz