wtorek, 14 czerwca 2016

my first soap


Podobno nie jest ważne z jakiego powodu robi się swoje pierwsze mydło. Mi jednak pomysł ten chodził po głowie od dosyć dawna. Nie wiem czy pojawił się już wtedy, kiedy po raz pierwszy swoje kosmetyki postanowiłam zmienić na naturalne, czy może gdy po raz pierwszy zobaczyłam na targach żywności ekologicznej w Koneserze na warszawskiej Pradze syberyjskie mydło, czy może gdy sama zaczęłam robić pierwsze kosmetyki. Zabierałam się jednak do tego długo... najpierw brakowało czasu, potem kompletnych składników. Ale wreszcie przyszedł ten dzień.
Recepturę według której wykonałam mydło zaczerpnęłam z jednej z moich ulubionych stron z produktami do domowego przyrządzania kosmetyków.

potrzebne składniki


500 g transparentnej bazy mydlanej
80 g naturalnego masła Kombo
100 g czarnego masła afrykańskiego
3 ml wybranego olejku eterycznego (ja użyłam jaśminowego)

Bazę mydlaną rozpuszczamy (początkowo chciałam to wykonać w kąpieli wodnej, ale okazało się, że moje naczynia jak na te proporcje są zbyt małe). Następnie dodajemy do niej naturalne masło Kombo i czarne masło afrykańskie do całkowitego rozpuszczenia. Całość miksujemy, dodajemy wybrany olejek eteryczny i przelewamy do form i zostawiamy aż stwardnieje. Po zmiksowaniu masa niestety mocno się spieniła, co przeszkadzało w przelewaniu.


Przyznam szczerze, że naturalne masło Kombo nie pachnie zbyt interesująco... opisany jest on jako ziołowo-korzenny ale mi takiego nie przypomina. Chyba nie pachnie jak nic mi znanego... Masło to otrzymywane jest z nasion orzechów drzewa Kombo, które występuje w zachodniej Afryce. Masło zawiera kwas kombowy, który jest silnym antyoksydantem, wobec czego swoje zastosowanie znajduje przede wszystkim w produktach przeciwzmarszczkowych. Zawiera również kwasy tłuszczowe mirystynowy i mirystooleinowy mające działanie przeciwzapalne oraz regenerujące. Co ciekawe, ma także właściwości rozgrzewające, wobec czego może być stosowane do masażu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz