wtorek, 25 kwietnia 2017

Dal Tadka

Jeszcze ponad dwa lata temu moimi ulubionymi daniami były te proste, wykonane z małej liczby składników, o konkretnych i wyrazistych smakach, z maksymalnie trzema przyprawami i ziołami.
Dziś świetnie odnajduję się także w skomplikowanych przepisach, łączących w sobie kilka smaków. I taka jest właśnie dla mnie kuchnia indyjska, w której dopiero raczkuję.
Dal Tadka to indyjskie curry, czyli danie w formie sosu z warzywami. Dal oznacza nic innego jak warzywa strączkowe, natomiast słowo Tadka w nazwie dania wskazuje na to, że zostało ono doprawione na koniec przyprawami, które były podsmażone na gorącym tłuszczu.
Przepis otrzymałam od znajomego z pracy.


potrzebne składniki

1 szklanka czerwonej soczewicy
1 cebula
2 pomidory
2 ząbki czosnku
2-centymetrowy korzeń imbiru
1/4 łyżeczki kurkumy
1 łyżeczka soli
3 szklanki wody
3 łyżki oliwy
sok z cytryny

składniki na Tadkę

1/2 łyżeczki ziaren kminu rzymskiego (ja użyłam mielonego)
1 łyżeczka ziaren gorczycy
1 zielona papryczka chili (ja użyłam czerwonej pepperoni)
kilka listków curry (ja użyłam liście kaffiru)

Posiekaną cebulę musimy zeszklić na gorącej oliwie rozgrzanej w garnku, dodajemy kurkumę, sól, czosnek oraz imbir, podsmażamy i mieszamy. Następnie dodajemy pokrojone na małe kawałki pomidory i dalej chwilę smażymy.
Do garnka wsypujemy wypłukaną wcześniej soczewicę i zalewamy ją wodą. Dusimy pod przykryciem przez około 20 minut.
Na patelni rozgrzewamy oliwę i dodajemy przyprawy na Tadkę: kmin rzymski, gorczycę, posiekaną papryczkę oraz kilka listków curry. Smażymy przez chwilę a następnie tak gotowe przyprawy dodajemy do garnka z soczewicą. Całość jeszcze przez chwilę dusimy pod przykryciem. Solimy do smaku i dodajemy odrobinę soku z cytryny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz